Sätt dina användare i fokus, sedan din affär. För det är användaren som uppfyller din affär, inte du

— Sätt dina användare i fokus, sedan din affär. För det är användaren som uppfyller din affär, inte du.

Reflektion

I dagens samhälle, och i dagens öppna och transparenta affärsvärld, bör du inte sätta din egen affär i första rummet. Tänk inte på vad DU ska tjäna. Tänk på vad dina ANVÄNDARE ska tjäna. Vad ska de få av att engageras sig i din produkt/tjänst?

Sätt dina användare (din målgrupp / dina målgrupper) i första rummet. Ha användare i fokus! På så sätt kommer din affär att uppfyllas. Sätt istället din affär i andra rummet. För det är användarens drivkrafter som uppfyller din affär. Ta därför, genom dialog och konversation, reda på dina användares drivkrafter, motivation och passion. Användarens vilja till engagemang!

Lämna ett svar

Din e-postadress kommer inte publiceras. Obligatoriska fält är märkta *